Menu » Nieuws

Vele vragen over de E10 benzine...

De scooterfabrikanten adviseren om EURO 98 te tanken, dit is het beste voor uw scooter. E10 benzine kan wel, maar dan met een toevoeging.

Voor meer vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Beschrijving

Motor Bosch Elektromotor, 115 Nm 1500 W
Actieradius Afh. rijstijl 50-60 km
Accusoort Lithium Ion
Capaciteit accu 60V – 24 Amp
Gewicht accu 10.5 kg
Voltage accu 60 Volt
Topsnelheid 25 of 45 km
Verbruik op 100 km 1.83 Kw/h
Lengte 195 cm
Breedte 71,5 cm
Hoogte 107 cm
Gewicht rijklaar 72 kg
Standaard Zij en middenstandaard
Duosteps Inklapbare duopassagiersteps
Bandenmaat voor: 3.00-10, achter: 100/80-10

De GTS E-nergy Pure  is een state of the art elektrische scooter. Hij is vanaf de basis als elektrische tweewieler ontworpen. De Bosch 1.500 Watt motor verschaft meer dan voldoende power, een ongekende acceleratie, en gaat zeer economisch om met energie. Tevens wordt er bij het remmen weer energie opgewekt en teruggeleverd aan de accu. De accu is een 24 Amp Lithium-Ion variant met een levensduur tot 2.000 cycli. Hij is uitneembaar zodat u hem thuis, op het werk, in een restaurant of waar dan ook kunt opladen. op de accu zit een laad indicator, zodat u ook los van de scooter kunt zien hoe vol de accu is. Uiteraard kunt u de accu ook gewoon in de scooter laden. Onder de buddyseat bevindt zich de accu, daarboven is nog plaats genoeg voor boodschappen. De buddyseat is standaard vergrendeld en kan alleen met de contactsleatel geopend worden. Het contactslot is extra beveiligd en draait vrij rond zonder het contact in te schakelen. Hij zal dan ook niet snel beschadigen.

Wanneer de accu’s de laatste 15% bereiken wordt er automatisch naar een economisch rijprogramma geschakeld, zodat u toch uw bestemming kunt bereiken. De GTS E-nergy Pure  is tevens uitgeust met cruise control. Op het mooie en overzichtelijke display is naar uw snelheid niet alleen de resterende accucapaciteit af te lezen, maar ook het actuele verbruik. Het frame kenmerkt zich door zijn stijve constructie, waardoor de Lifan zelfs bij grote belading een uitmuntend weggedrag kent. De gebruike kuststofmaterialen zijn van hoogwaardige kwaliteit. De delen sluiten naadloos op elkaar aan en kennen geen invloed van vibratie. Het rijklaargewicht van 72 kg is een prestatie waar we trots op zijn.

De positie van het stuur is instelbaar, waardoor u ongeacht uw afmetingen een aangename zitpositie heeft. Leverbaar in 25 en 45 km/u uitvoering in de kleuren blauw, grijs en zwart.

Nieuw! GTS Toscane Sport! Nu 1699 euro.

Klik hier om een tekst te typen.

Ruil uw oude fiets in en behaal nog meer voordeel bij Leeuwen2wielers in Rozenburg.

Vanwege de grote vraag naar goede gebruikte fietsen zijn wij als geen ander in staat een zeer interessante prijs voor uw oude fiets terug te geven.

Wanneer we de best passende nieuwe fiets geadviseerd hebben kunnen we direct de inruilprijs op uw aankoopprijs in mindering brengen.

 

Inruilacties:

Ook maken wij gebruik van inruilacties.
Dit betekent dat u een fiets kunt inruilen waarbij u een extra hoog bedrag terugkrijgt voor uw huidige fiets.

*Inruilvoorwaarden:

De fiets is van een A-Merk

De fiets is niet ouder dan 10 jaar

Kinderfietsen zijn uitgesloten van de inruilactie.

De inruilfiets dient goed rijdbaar en in redelijke en complete staat te zijn.**

**ter beoordeling medewerkers Leeuwenwielers Rozenburg

 

 

 

Maak je fiets zomerklaar met en een paar simpele tips !!

Het mooie weer komt eraan! Het ideale fietsweer: droog, weinig wind en een aangename temperatuur. Maar hoe staat het met uw fiets? De ene fiets heeft lange tijd stilgestaan. De andere fiets heeft juist de hele winter door barre omstandigheden heen moeten ploeteren. 

Hieronder een aantal tips:

1) Wassen NIET MET HOGE DRUK AFSPUITEN.
Was de fiets gewoon thuis met een emmer lauw/warm water met een druppel afwasmiddel en een sponsje helemaal afsoppen. Werk van boven naar beneden. Als je de fiets helemaal hebt gewassen, dan kun je hem met een droge doek afdrogen. Het is eigenlijk net als ouderwets afwassen. Is je fiets erg vies? Dan kun je ook gebruikmaken van Morganblue Bikewash.

2) Ketting
In het algemeen gaat een ketting zo’n 3000 tot 3500 kilometer mee, afhankelijk van de omstandigheden. Er zijn ook tooltjes te koop die je precies aangeven wanneer een ketting vervangen moet worden. Maar hoe onderhoud je een ketting?  
 

  • Het is belangrijk dat de ketting tussen de scharnieren delen wordt gesmeerd en dat de buitenkant zo droog en schoon mogelijk blijft. Hoe vetter een ketting aan de buitenkant, hoe meer vuil deze aantrekt en hoe sneller deze slijt! 
  • Maak de ketting eerst schoon met ontvetter (Kettingreiniger van Morganblue)
  • Droog de ketting af met een doek. Je kunt de ketting eventueel met een luchtpistool schoonblazen.
  • Let er wel op dat je dit op het laagste gedeelte van de ketting doet en de spuit naar de grond laat blazen.
  • Smeer de ketting met de gewenste ketting-olie Dry, wax OF Raceolie van Morganblue. Gebruik geen andere soorten olie zoals wd40, want deze hebben een andere dikte en samenstelling waardoor de ketting snel vet zal worden aan de buitenkant. 
  • Herhaal het proces van smeren een keer of drie nadat de ketting helemaal ontvet is. Smeer de ketting op het laagste punt tussen het voor- en achtertandwiel. Niet op de tandwielen! De gesmeerde ketting smeert de tandwielen vanzelf.  
  • Neem voordat je gaat rijden een oude doek en droog de buitenkant van de ketting af zodat er geen straatvuil op kan blijven plakken.
  • Houd de ketting zo droog mogelijk.
  • Een ketting kan beter een keertje piepen dan dat deze te vet is.


3)    Banden en wielen
Pomp je banden op tot de gewenst druk. Op elke band wordt aan de zijkant weergegeven wat de beste druk is. Controleer of er geen scheurtjes of gaatjes in de buitenbanden zitten. Normale butyl binnenbanden zullen weinig druk verliezen, terwijl latex binnenbanden juist wel in druk afnemen. Mocht je een defect vinden in de vorm van scheurtje, gaatje of iets anders, denk er dan over na om de band te vervangen. Voel ook de spaken na of ze nog op spanning zijn.

 

4) Bouten en moeren
Controleer of alle boutjes en moertjes aan de fiets nog vastzitten! Het blijft een heerlijk gevoel als je vol kracht over een hobbelig pad of kasseienstrook rijdt en alles stevig blijft zitten.

5) Kabels of leidingen
Als een fiets gewassen is, kan het zijn dat er wat vocht tussen de binnen- en buitenkabel is gekomen. Je kunt dit op de volgende manier weghalen en de kabels smeren:
Schakel het voorblad op het grootste voor- en achtertandwiel. Het klopt dat de ketting dan helemaal schuin staat. Zorg ervoor dat de pedalen niet meer draaien bij alle volgende handelingen. Als de ketting helemaal opgeschakeld is, kun je zonder aan de pedalen te draaien beide schakelunits weer helemaal afschakelen. De kabels komen dan helemaal slap te hangen. Nu kun je de buitenkabels die op het frame worden tegengehouden door de stopper eruit halen. Er zit een sleuf waar de binnenkabel doorheen past. Nu de kabel los van het frame is, kun je de buitenkabel los over de binnenkabel bewegen. Neem met een droge doek de kabels af en smeer deze met een dunne olie. Remkabels hoeven in het algemeen niet gesmeerd te worden omdat deze kabels meestal uit één stuk zijn. Als dit niet het geval is dan kun je hetzelfde proces toepassen als dat van de schakelkabels. Aan hydraulische leidingen kun je weinig onderhoud plegen. Dit kun je het beste door een specialist laten doen. Mocht je dit toch zelf willen doen, zorg dan voor de juiste spullen.

6)Remblokken

KIjk ook of de remblokken nog niet versleten zijn of verschoven zijn. Even opschuren verhoogt de remkracht. Net het glanzende lage eraf. 


Met de bovenstaande aandachtspunten kun je jezelf een middagje vermaken en heb je het aankomende fietsseizoen weer veel plezier van jouw geliefde transportmiddel. Natuurlijk kunnen ook wij je fiets weer perfect zomerklaar maken, maak dan een afspraak met de vestiging bij jou in de buurt.